V naši šolski skupnosti smo nedavno odprli pomembno in občutljivo temo – avtizem. Kot izhodišče za pogovor z učenci smo uporabili čudovito in poučno knjigo Helene Kraljič z naslovom »Žan je drugačen«. Ta iskriva pripoved je mladim bralcem približala edinstven svet posameznikov z avtizmom, spodbudila empatijo in razumevanje različnosti.
Med branjem in ob ogledu ilustracij so učenci aktivno sodelovali v razpravi o Žanovih posebnostih in izzivih, s katerimi se sooča. Mnogi so ob tem prepoznali, da tudi v naši šolski klopi sedijo otroci z avtizmom, kar je pogovor naredilo še bolj osebnega in relevantnega. Izmenjava misli je potekala v ozračju sprejemanja in radovednosti, kar je ustvarilo varen prostor za odprto komunikacijo.
Mentorica dejavnosti je nato osvetlila pomen 2. aprila – svetovnega dneva zavedanja o avtizmu. Poudarila je, da ta dan predstavlja globalno priložnost za širjenje informacij o avtizmu, spodbujanje inkluzije in izkazovanje podpore posameznikom z avtizmom ter njihovim družinam. Učencem je pojasnila tudi simbolično moč modre barve, ki je postala prepoznaven znak zavedanja o avtizmu.
S toplim povabilom je mentorica spodbudila vse udeležence, da se 2. aprila pridružijo svetovnemu obeleževanju tega pomembnega dneva. Predlagala je, da v znak solidarnosti in podpore oblečejo modra oblačila. Ta preprosta gesta bo prispevala k večji vidnosti avtizma v naši skupnosti in širše ter pomagala pri destigmatizaciji in spodbujanju razumevanja.
Ta dejavnost je bila dragocena izkušnja za naše učence. Ne le da so se seznanili z značilnostmi avtizma, ampak so tudi razvijali pomembne socialne veščine, kot so empatija, strpnost in spoštovanje drugačnosti. Verjamemo, da bo ozaveščanje o avtizmu prispevalo k bolj vključujoči in podporni šolski kulturi, kjer se vsak posameznik počuti sprejetega in cenjenega.