URADNE URE
PONEDELJEK |
7.00 – 15.00 |
TOREK | |
SREDA | |
ČETRTEK | |
PETEK |
Program dela je pripravljen na podlagi Programskih smernic »Svetovalna služba v osnovni šoli«.
“Programske smernice” posameznemu svetovalnemu delavcu prepuščajo, da si znotraj osnovnih področij dela in temeljnih nalog v skladu s svojo strokovno usposobljenostjo sam izbere prioritetne naloge in skladno s tem oblikuje svoj letni delovni načrt.
“Programske smernice” v skladu s temeljnim načelom aktualnosti posamezni svetovalni službi tako omogočajo, da se čimbolj prilagodi posebnostim konkretne šole in konkretnim pogojem dela.
Na podlagi zgoraj zapisanega bo moj program dela v letošnjem šolskem letu vseboval aktualne aktivnosti na različnih področjih dela z učenci, starši in strokovnimi delavci.
Vključevala se bom v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj v šoli preko treh osnovnih, med seboj povezanih in pogosto prepletenih vrst dejavnosti svetovalne službe:
- dejavnosti pomoči,
- razvojnih in preventivnih dejavnosti ter
- dejavnosti načrtovanja in evalvacije.
Preko treh osnovnih vrst dejavnosti bom pomagala vsem udeležencem v šoli (otrokom, učencem, učiteljem, vodstvu, staršem) in z njimi sodelovala na naslednjih področjih vsakdanjega življenja in dela v šoli:
- učenja in poučevanja,
- šolske kulture, vzgoje, klime in reda,
- telesnega, osebnega (spoznavnega in čustvenega) in socialnega razvoja,
- šolanja in poklicne orientacije,
- ter na področju socialno-ekonomskih stisk.
Dejavnosti pomoči:
- Vodenje Projekta Botrstvo v Sloveniji: oddaja novih vlog in obnovitev starih vlog za posamezne učence; zbiranje predlogov za porabo sredstev; realizacija predlogov za porabo sredstev za posameznega učenca; priprava zaključnega poročila o porabi sredstev.
- Projekt Skupaj za znanje: Mentorica romski pomočnici Lilici Majer na naši šoli; sodelovanje z romsko pomočnico pri izvajanju posameznih področij dela in končno poročilo – evalvacija programa in ukrepi za izboljšavo.
- Reševanje romske problematike: aktivna vloga pri timskem reševanju romske problematike, izboljšati sodelovanje s starši romskih učencev.
Razvojne in preventivne dejavnosti:
- Aktivno bom sodelovala pri razvojnem delu v šoli. Sem vodja Svetovalnega centra. Svetovalni center je namreč ena od smernic programskega razvoja šole. S svojo strokovnostjo želim prispevati k večji prepoznavnosti našega centra v ožjem in širšem lokalnem okolju.
- Na podlagi analiz in anket bom skrbela za spremembe in izboljšave v vzgojno-izobraževalnem procesu.
- Vodila in koordinirala bom različne razvojne, inovativne in preventivne projekte v šoli – Šolska shema, Šolska prehrana, Preventivni zdravstveni in zobozdravstveni pregledi učencev.
Dejavnosti načrtovanja in evalvacije:
- Sodelovala bom pri načrtovanju dela in evalvaciji dela posameznih strokovnih aktivov.
- Sodelovala bom pri načrtovanju individualiziranih programov posameznih učencev ter pri polletnih in zaključnih evalvacijah individualiziranih programov posameznih učencev.
Pri opredelitvi temeljnih nalog svetovalne službe v osnovni šoli se izhaja iz “področij življenja in dela v šoli”, kot jih navajajo “Splošna izhodišča” (str. 12): učenje in poučevanje; šolska kultura, vzgoja, klima, red; telesni, osebni (spoznavni in čustveni) ter socialni razvoj; šolanje in poklicna orientacija ter socialno-ekonomske stiske in iz “osnovnih vrst dejavnosti”: pomoč, razvojno-preventivno delo ter načrtovanje in evalvacija (prav tam), ki so medsebojno neločljivo povezane dejavnosti.
Pri vsakem navedenem področju bo delo šolske svetovalne delavke v šol. l. 2018/2019 obsegalo:
- SVETOVALNO DELO Z UČENCI, KI JE LAHKO INDIVIDUALNO ALI SKUPINSKO.
Pri delu z učenci bom v prvi vrsti izhajala iz načela dobrobiti, prostovoljnosti in zaupanja. Poudarjeni pa bosta zlasti preventivna dejavnost in intervencija (nudenje pomoči).
INDIVIDUALNO
- Vpis šolskih novincev, seznanjanje in razgovori z njimi.
- Izvajala in koordinirala bom neposredno pomoč učencem z učnimi težavami, s težavami v telesnem, osebnem in socialnem razvoju.
- Izvajala bom svetovalno-preventivno delo z vsemi učenci pri izboljšanju kvalitete učenja (razvijanje učinkovitih strategij, metod in tehnik učenja, učnih navad,…).
- Pregledovala bom osebne mape učencev in vodila šolsko dokumentacijo (zbiranje soglasij za organizirano varstvo vozačev, za različne oblike svetovanja, za poklicno svetovanje, za objavo podatkov).
- Pomagala bom pri oblikovanju programov pomoči učencem, ki imajo zaradi neprimernih socialno ekonomskih razmer težave z učenjem (organizacija učnega prostora v šoli, pomoč pri zagotavljanju učbenikov in šolskih potrebščin, organizacija in koordinacija dodatne pomoči učencem, katerim starši ne morejo pomagati…).
- Sodelovala bom v projektih iskanja in nudenja čim večje podpore za nadaljevanje šolanja učencem, ki izhajajo iz socialno ogroženih družin.
- Sodelovala bom pri načrtovanju programa reševanja finančnih težav (subvencioniranje prehrane, “šole v naravi” ter drugih dejavnosti iz zagotovljenega in razširjenega programa šole).
- Evidentirala bom učence, katerih starši ne zmorejo plačila stroškov zimske, poletne šole v naravi, udeležbe na poletnem taboru, izletov, ekskurzij, predstav.
- Učencem iz slabše situiranih družin bom skušala v sodelovanju z zunanjimi institucijami in s šolo nuditi različne oblike socialne pomoči (zbiranje oblačil in obutve, šolskih potrebščin-RK Kočevje, pomoč pri pridobitvi pravice za brezplačno letovanje, pridobivanje donatorskih sredstev za brezplačno bivanje v šoli v naravi, izvajanje Projekta Botrstvo, udeležba).
SKUPINSKO
- V sodelovanju z ZD Kočevje bom organizirala in koordinirala zdravniške in zobozdravstvene preventivne preglede, predavanja iz zdravstvene in spolne vzgoje.
- Organizirala in izvajala bom dejavnosti, ki povezujejo učence, delavce šole, starše in lokalno skupnost.
- Glede na potrebe bom izvajala različne oblike pomoči v skupini.
- Izvajala bom svetovalno–preventivno delo z učenci (izboljšanje kvalitete učenja-bralni trening, kako se učiti).
- Izvajala bom svetovalno-preventivno delo z učenci v programih za spodbujanje telesnega, osebnega in socialnega razvoja (npr. programi za krepitev samopodobe, za razvijanje učinkovitejše komunikacije, za učinkovito spoprijemanje s problemskimi situacijami, urjenje učencev v socialnih spretnostih,…).
POKLICNA ORIENTACIJA
Poklicna orientacija bo v šolskem letu 2018/19 potekala v 8. in 9. razredu. Izvajala jo bom v okviru rednih predmetov, oddelčne skupnosti, drugih aktivnostih na šoli (interesnih dejavnosti, popoldanskih predavanj) in izven šole (ekskurzije, obiski podjetij in organizacij, delovne prakse ipd.).
Poklicna orientacija bo potekala v naslednjih fazah:
Poklicna orientacija bo v šolskem letu 2018/19 potekala v 8. in 9. razredu. Izvajala jo bom v okviru rednih predmetov, oddelčne skupnosti, drugih aktivnostih na šoli (interesnih dejavnosti, tehniških dni, popoldanskih predavanj) in izven šole (ekskurzije, obiski podjetij in organizacij, delovne prakse ipd.).
Poklicna orientacija bo potekala v naslednjih fazah:
- Informirala bom učence o možnostih nadaljnjega izobraževanja, poklicih in možnostih zaposlovanja (individualno in poklicno svetovanje) – URE POKLICNEGA SVETOVANJA za učence 9. razreda.
- Učencem bom omogočila dostop do informacij ključnih za poklicno svetovanje (panoji, tabele, zloženke) – SKUPINSKO IN INDIVIDUALNO DELO z učenci 8. in 9. razred.
- Pripravila bom poklicno – informativna gradiva, ki bodo vsebovala naslednje informacije: o programih in šolah na srednji stopnji izobraževanja, o smereh in vzgojno izobraževalnih ustanovah visokošolskega in univerzitetnega študija, o razpisih za vpis, štipendijah, poklicih in možnostih zaposlitve – pred INFORMATIVNIMA DNEVOMA, 15. 2. 2019 in 16. 2. 2019.
- Izvedla bom ANKETO o izobraževalnih in poklicnih namerah učencev 9. razreda.
- V mesecu marcu bom izvedla individualne razgovore z učenci 9. razreda in njihovimi starši v zvezi z vpisom v NPI.
- Sodelovala bom pri organizaciji in izvedbi tehniških dni z vključevanjem vsebin s področja poklicne orientacije.
- Izvedla bom VPIS v srednje šole, svetovanje v primeru preusmerjanja ali omejitve vpisa – razpis, informativni dan, prijave za vpis.
- SVETOVALNO IN POSVETOVALNO DELO S STARŠI, KI JE LAHKO INDIVIDUALNO IN SKUPINSKO.
Poudarek pri delu s starši bo na posvetovalnem delu s ciljem preventive ali intervencije in načrtovanja, pomembnega za šolsko delo.
INDIVIDUALNO
- Sprejem staršev šolskih novincev. Poglobljeno delo s starši otrok novincev.
- Individualno bom svetovala staršem učencev z učnimi težavami, vedenjskimi in v primeru težkih socialno – ekonomskih situacij.
- Individualno poklicno svetovanje za starše (lahko skupaj z učenci) o poklicni izbiri.
- Obveščala bom starše o vpisu njihovih otrok v nižje poklicno izobraževanje.
- Osveščala jih bom o prilagojenih oblikah in metodah učenja, o uspešnih strategijah pridobivanja znanja, razvijanja interesov, oblikovanja ustreznih učnih navad.
- Sodelovanje s posameznimi starši pri načrtovanju programa reševanja finančnih težav (subvencioniranje prehrane, “šole v naravi” ter drugih dejavnosti iz zagotovljenega in razširjenega programa šole).
- Skrbela bom za reden pretok informacij ob vpeljevanju novosti v program dela šole.
SKUPINSKO
- Sodelovala bom pri organizaciji in izvedbi roditeljskega sestanka v zvezi s poklicno orientacijo njihovih otrok, pred informativnim dnem in pred vpisom v nižje poklicno izobraževanje (v nadaljevanju NPI).
- Starše bom redno opozarjala na pogoje, roke in zdravniški pregled v povezavi z vpisom učencev v NPI.
- Seznanila bom starše z možnostjo nacionalnega preverjanja znanja (skupno srečanje s starši učencev 6. in 9. razreda).
- Obveščala bom starše o delu in novostih na naši šoli (v skladu z LDN).
- Organizirala bom roditeljski sestanek s strokovno tematiko – SKRB ZA ZDRAVJE NAŠIH UČENCEV. Staršem bom predstavila aktivnosti socialno-zdravstvenega varstva učencev na naši šoli.
- Pripravljala bom različna navodila, obvestila, vabila, ankete in vprašalnike v zvezi s sodelovanjem staršev s šolo.
- SVETOVALNO DELO Z UČITELJI/DRUGIMI STROKOVNIMI DELAVCI, KI JE PRAV TAKO LAHKO INDIVIDUALNO ALI SKUPINSKO.
V proces reševanja in preprečevanja težav vstopajo vsak s svojim posebnim znanjem in védenjem, zato je poudarek na posvetovalnem delu z namenom preventive ali intervencije, skupnega načrtovanja, izvajanja in evalvacije dela v šoli. Vodilo svetovalnemu delavcu pri skupnem delu z učitelji so predvsem načelo interdisciplinarnosti, načelo celostnega pristopa in načelo sodelovanja v svetovalnem odnosu.
- Učiteljem bom nudila individualno in skupinsko pomoč pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja (pomoč pri načrtovanju in uvajanju novih didaktičnih pristopov, npr. sodelovalnega učenja, projektnega učnega dela, programov za dvig motivacije…).
- Sodelovala bom pri oblikovanju individualiziranih učnih programov za učence v NIS-u in PPVI.
- Z učitelji bom sodelovala v okviru različnih projektov (Projekt Botrstvo v Sloveniji, Projekt Skupaj za znanje, Šolska shema).
- Z razrednikoma 6. in 9. razreda bom sodelovala pri izvedbi Nacionalnega preverjanja znanja.
- Z učitelji bom sodelovala v zvezi z organizacijo šolske prehrane, zdravstvenega in socialnega varstva ter šolskih prevozov.
- Z romsko pomočnico in strokovno sodelavko za delo z Romi bom sodelovala v zvezi z izvajanjem Projekta Skupaj za znanje. Skupaj bomo načrtovale delo v zvezi z izobraževanjem romskih učencev ter sodelovanjem njihovih staršev s šolo.
- Z učitelji se bom posvetovala o vzgojno-izobraževalnih ravnanjih, o zagotavljanju osnovnih pogojev za varno in spodbudno učno okolje, o zagotavljanju osnovne varnosti in spodbudnega okolja tudi zunaj pouka (med odmori, v garderobi, na igrišču, v umivalnici in na stranišču, v jedilnici,…).
- Načrtovala in koordinirala bom vpis ter sprejem šolskih novincev v šolo.
- Podala bom strokovno mnenje v primeru vključitve učenca v posebni program ali v primeru prehajanja učenca med oddelki oz. programi.
- Z razrednikom 8.,9. razreda bom sodelovala pri načrtovanju ur oddelčne skupnosti. Skupaj bova pripravila načrt aktivnosti poklicnega usmerjanja.
- Z razredniki/strokovnimi delavci bom sodelovala pri oblikovanju programov pomoči učencem, ki imajo zaradi neprimernih socialno ekonomskih razmer težave z učenjem, v projektih iskanja in nudenja čim večje podpore za nadaljevanje šolanja učencem, ki izhajajo iz socialno ogroženih družin ter pri načrtovanju programa reševanja finančnih težav.
- Analizirala bom pojave znotraj oddelka, v sodelovanju z razrednikom, akcijsko načrtovanje korakov za spreminjanje obstoječega stanja.
- SVETOVALNO DELO Z VODSTVOM.
Poudarek bo na posvetovalnem delu z vodstvom ob upoštevanju načela strokovne
avtonomnosti, aktualnosti, razvojne usmerjenosti, načela interdisciplinarnosti,
strokovnega sodelovanja in povezovanja ter načela sodelovanja v svetovalnem odnosu.
- Z ravnateljico bom sodelovala pri skupnem načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela, pri posodabljanju načrta integritete in dopolnitvah vzgojnega načrta.
- Z ravnateljico bom sodelovala pri zagotavljanju pogojev za oblikovanje ustrezne kulture in klime na šoli ter oblikovanju šolskega reda.
- Ravnateljici bom podajala strokovna mnenja o ponavljanju učencev, o vključitvi učencev v posebni program, o prehajanju med oddelki, o delu z oddelčnimi skupnostmi.
- Sodelovali bova pri urejanju nadomeščanja strokovnih delavcev.
- Sodelovali bova pri oblikovanju letnega delovnega načrta šole, šolske publikacije in programa dela Svetovalnega centra.
- SVETOVALNO DELO Z ZUNANJIMI INSTITUCIJAMI.
Upoštevala bom predvsem načelo celostnega pristopa, načelo strokovne avtonomnosti, načelo interdisciplinarnosti, strokovnega sodelovanja in povezovanja.
Delo z zunanjimi ustanovami bo vključevalo delo in sodelovanje:
- z vrtci,
- z večinskimi osnovnimi in srednjimi šolami iz Občine Kočevje in sosednjih občin,
- z OŠ Zbora odposlancev (šolska prehrana, Komisija za šolsko prehrano),
- s centri za socialno delo (CSD Kočevje, CSD Ribnica),
- s PP Kočevje – reševanje romske problematike,
- s ZD Kočevje (klinični psiholog, pediater, šolski zdravnik, zobozdravnik),
- s prevozniki šolskih otrok iz posameznih občin – Prevozništvo AVRIGO;
- s svetovalnimi centri,
- s posameznimi podjetji v Občini Kočevje,
- z Zavodom RS za zaposlovanje,
- z Zavodom RS za šolstvo,…
- DRUGO DELO.
Področja dela zajemajo še:
- udeležbo na govorilnih urah, roditeljskih sestankih, timskih sestankih, pedagoških in ocenjevalnih konferencah,
- udeležbo na izobraževanjih, na aktivu svetov. delavcev OŠPP na področju Dolenjske, Posavja in Bele Krajine, na seminarjih,
- sodelovanje v šolskih in drugih projektih,
- pregledovanje šolske dokumentacije,
- sestavo poročil,
- pomoč delavcem pri sestavljanju letnega načrta dela,
- pomoč pri administrativnem delu v zvezi z dopisi, okrožnicami, statističnimi poročili,
- mentorstvo sodelavcem začetnikom.
Prednostne naloge šolske svetovalne službe v tem šolskem letu bodo:
- šolski novinci – postopek vpisa, spremljava in pomoč pri premagovanju morebitnih težav,
- izboljšati sodelovanje s starši (sodelovanje pri organizaciji in izvedbi sodelovanja s starši),
- razvoj svetovalnega centra na naši šoli,
- sodelovanje v projektih, ki potekajo na šoli in uvajajo novosti na področju razvoja,
- raziskovalno delo v smislu spremljanja in evalvacije prednostnih nalog,
- prizadevanje za dobro psihosocialno klimo šole.
Pripravila: Aleksandra Kocjan Malnar, svetovalna delavka