Celoletni šolski projekt ŠOLSKI EKO VRT, vodja Valerija El Habashy.
PROGRAM DELA ŠOLSKEGA VRTA
V šolskem letu 2015/16 bomo nadaljevali z delom na šolskem vrtu. Vključevali bomo praktično delo v ustrezne vsebine letnih delovnih načrtov pri pouku SPO, NAR, IZV, TIT, GOS, RAS, DVZ, SPP.
- V letošnjem letu bi vsi učenci v oktobru zasadili tulipan v šolski akciji » Posadimo 45 tulipanov«.
- S pomočjo hišnika bi učenci PP3 (Tomaž, Edvin, Timotej) in IZV (Miha, Joži, Tim) pripravili zemljo okrog jablan v senčnem delu vrta.
- V zemljo bi vsak učenec zasadil eno tulipanovo čebulico, ki bi jo prinesel od doma.
- Čebulice bi zbirali zadnji teden v septembru pred poukom v učilnici PP3 na šolski stojnici.
- Medtem bi učenci s hišnikom zrahljali zemljo ter v sončnem oktobrskem dnevu bi sledila zasaditev čebulic.
- Kdor bo uporabljal šolsko kuhinjo in imel pri tem biološke odpadke, naj jih učenci zberejo v pripravljen koš. Učitelj se lahko pogovori z učenci o tem, kaj v tak koš sodi in ga pa opravljeni dejavnosti izprazni na kompostni kup.
- Po dogovoru z ravnateljico bodo učenci IZV odstranili plastičen, polomljen kompostnik in pripravili kup. Zanj bodo skrbeli še učenci PP3, ki bi bili v letošnjem letu kar največ vpeti v delo na vrtu.
- Učitelj tehnike, hišnik in starejši učenci bi pripravili okvir iz desk za kompostni kup.
- Vsak oddelek bi pripravil še pekač krhljev, ki bi nas razveselili v veselem decembru.
- Medsebojni dogovor za kuhinjo, saj postopek ni končan v enem dnevu, bi bil potreben med učitelji.
- Prav tako bi vsi učenci skrbeli za krmljenje ptic v zimskem času. Učilnice, ki imajo okenske police bi lahko slednje uporabili za postavitev krmilnic, ostali pa v zunanji učilnici, šolski terasi, na jablani,…Kdor želi lahko dobi še ptičje pogače, saj smo jih lani pripravili v okviru IZV so štiri še ostale.
- Vsi učenci bi si okrasili svojo blazino za rabo v zunanji učilnici in na prireditvah v telovadnici. Šivale bi Valerija, Jožica G. in Irena B., morda bi poskusili še dekleti Nataša in Neža na šolski šivalni stroj vodeno in s pomočjo. Lani smo v PP3 že začeli z okroglimi blazinami.
- V okviru pouka LUM bi pred GU v oktobru okrasili buče, jih izdolbli… in z njimi okrasili notranjost šole ter vhod.
- Nekatere konzervirane izdelke bi lahko ponudili na bazarju: marmelada, suha in sveža vegeta, mezga, jabolčni sok, čajne mešanice, dišavne blazinice, naravna mila, smrekovi vršički v sirupu, potiskani prtiči,…
ZADOLŽITVE 1.,2., 4. razred
- poskrbijo za spravilo visoke grede in zastirko- NAR, SPO
- spoznajo se s kompostnikom in ga pravilno polnijo – NAR, SPO
- v sklopu pouka SPO in NAR vzgojijo sadike paradižnikov, kumar in buč
- seznanijo se z zelišči in pripravijo vsak svojo čajno vrečko za bazar ODS, DRU
- v spomladanskem času skrbijo za visoko gredo, sadike, zastirko in zalivanje v okviru pouka SPO, NAR in ODS
- priprava krhljev – ODS, SPO, NAR
- vse leto ločujejo odpadke v oddelku, skrb razrednika in dežurnega učenca ODS
ZADOLŽITVE 3.,6. razred
- skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
- sejejo seme zelja, majarona in bazilike v oddelku- SPO, NAR
- zelenjavne sadike- zelja in kolerabe posadijo na vrt, bazilike med paradižnike v visoki gredi – ODS
- ločevanje bioloških odpadkov v kuhinji- GOS
- priprava krhljev – GOS, ODS
- zalivanje okrasnih cvetlic v knjižnici 1x tedensko 6. R – ODS
ZADOLŽITVE 5. razred
- v dogovoru z ostalimi učitelji kosijo travo na šolski zelenici –ODS, NAR
- skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku – ODS
- skrbijo za okrasno grmičje ob zunanji učilnici – NAR, ODS
- poskrbijo za grabljenje in polnjenje kompostnega kupa s travo – NAR, DRU, ODS
- priprava krhljev – GOS, ODS
ZADOLŽITVE 7.,8. 9. razred
- učenci skrbijo samostojno za ločevanje odpadkov pri pouku in šolski malici
- uporabijo konzervirano zelenjavo pri pouku GOS in šivajo dišavne blazine
- pripravijo sok iz jabolk in korenja – IZV
- skuhajo marmelado iz jabolk, grozdja in jagod – IZV
- skuhajo paradižnikovo mezgo – IZV
- pripravijo suho vegeto – IZV
- pripravijo vrečke za čajne mešanice – TIT
- pripravijo označevalne table za vrt – TIT
- pripravijo nalepke za izdelke – TIT
- posadijo krompir in koruzo ter posejejo korenje ter peteršilj
ZADOLŽITVE PP1
- skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
- poskrbijo za ustrezno zalita korita pred vhodom v šolo in jesensko zasaditvijo
- obtrgujejo dišavnice za čajne mešanice in jih sušijo
- okrasijo buče v oktobru
ZADOLŽITVE PP2
- skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
- opazujejo ptice na zunanji terasi
- presadijo peralgonije in napolnijo korita z jesensko zasaditvijo
- vzgojijo nove sadike peralgonij in jih posadijo v cvetlična korita
- skrbijo za cvetje pozimi
- posejejo okrasno cvetje na vrt
- opazujejo žuželčji hotel in ga narišejo
ZADOLŽITVE PP3
- skrbijo za ločevanje odpadkov v oddelku
- opazujejo in hranijo ptice stalnice s ptičjo pogačo
- skrbijo za spravilo in zasaditev visoke grede
- pripravijo svežo vegeto
- skuhajo marmelado iz korenja in jabolk
- poberejo in posušijo pehtran
- pripravijo vrečke za posušen pehtran
- vzgojijo nove sadike okrasnih cvetlic
- poberejo buče in pripravijo dekoracijo vetrolova šole
Program pripravila učiteljica IZV- Valerija El Habashy