V mesecu februarju smo spoznavali in utrjevali vse, kar že vemo o čutilih. S čim vidimo, slišimo, vonjamo, okušamo, čutimo? Učenci so spoznavali in dojemali okolico multisenzorno, saj ima vsak »svoj« močnejši kanal po katerem sprejema, zaznava in oblikuje izkušnje. Velik poudarek je ravno na izkustvenem učenju in ne zgolj podajanju snovi. Kakšna je omara, kaj pa vata, para, ki uhaja iz lonca, oblak iz katerega prši dež? Veliko vprašanj in tudi odgovorov so posredovali učenci ob predstavitvenem delu tematskega dneva. In skrivnosti so še posebno zanimive. Saj se najbrž še spomnite, da je letošnja rdeča nit raziskovanj v posebnem programu VODA? Na skrivnostno pot agregatnih stanj nas je v sredo, 5.3. 2025 popeljala učiteljica Jožica. Ko so učenci usvojili osnovna znanja, so se razdelili v skupine. Eni so v jedilnici spoznavali paro, kondenzacijo ter taljenje ledu. Prehajanja različnih agregatnih stanj v povsem običajnem življenju- kuhanju. Drugi so v razredu spoznali kondenzirano mleko, se posladkali z nutelo in spremenili tekočo smetano v čvrst sladoled, ki se bo v zmrzovalniku spremenil v slasten trden sladoled! Tretja skupina je iz bele in črne čokolade ustvarila čarobne pralineje in ob tem spoznavala prehajanja agregatnih stanj iz trdnega v tekoče ter obratno. Po malici so se vse tri skupine podale raziskovat vodo na terenu. Obiskali so Kočevsko jezero in okljuke reke Rinže. V naravi se voda nahaja v različnih oblikah. Je stoječa in tekoča, polna življenja ali pa utrujeno mrzla, blatna in počasna. Toplo pomladno sonce in sprehod sta učence močno ogrela, zato jih je hladna tekoča voda odlično odžejala. Zagotovo kakšen takšen poučen dan ponovimo! Vsak nekaj ve in skupaj se naučimo mnogo. Ne samo o skrivnostih agregatnih stanj, ampak tudi o sodelovanju, prilagajanju, sprejemanju, podrejanju in pripadnosti skupini.
zapisala učiteljica Valerija