Čeprav so osebe s posebnimi potrebami dela našega vsakdana, pa nekaterim vsako leto 21.3. namenimo posebno pozornost. Ta dan obeležujemo kot svetovni dan Downovega sindroma, dan, ki na simbolni ravni označuje temeljno značilnost tega sindroma: 3. dodatni kromosom na 21. paru kromosomov vsake celice osebe s tem sindromom.
Tudi našo šolo obiskujejo otroci s trisomijo 21. Posebno stanje kromosomov vpliva tako na telesni kot tudi duševni razvoj. Navadno imajo več zdravstvenih težav, kot so srčne napake, težave z vidom, kožo…. Dodatni kromosom vpliva na razvoj možganov. Obstajajo številne posebnosti, ki pomembno vplivajo na učenje. Zato otroci z Downovim sindromom predstavljajo prav poseben izziv, posebno skrb in ne nazadnje tudi poseben dar. Nam zaposlenim kljub usvojenemu znanju in izkušnjam delček njihovega razvoja še vedno ostaja uganka in nas spodbuja k nadaljnjemu izobraževanju in iskanju novih poti. Njihove specifične značilnosti in sposobnosti so tako različne, da vsak zahteva svojstven pristop in način dela. Poleg dejavnosti za usvajanje »šolskih« vsebin prav vsi potrebujejo tudi logopedsko obravnavo. Idealno bi bilo tudi, če bi jim lahko kar na šoli omogočili tudi fizio in delovno terapijo. Logopedinja nas obišče vsak četrtek, za ostale dodatne strokovne delavce pa upamo, da se nam pridružijo v prihodnosti, kar bi bilo odlično tako za učence z Downovim sindromom kot tudi vse ostale, ki obiskujejo našo šolo. Pri delu z otroki je izrednega pomena tudi sodelovanje s starši.
Namen letošnjega svetovnega dne Downovega sindroma je ozaveščanje družbe o potrebah oseb z Downovim sindromom ter njihovem enakovrednem vključevanju v družbo in vzgojno-izobraževalni sistem. Razpoznavni znak tega dne so pisane kratke nogavice, ki opozarjajo, da so ljudje raznoliki. Tudi na naši šoli smo si učenci in učitelji nadeli različne nogavice in s tem obeležili ta dan.